Напоминание

My Happy Family


Автор: Петровых Любовь Викторовна
Должность: учитель английского языка
Учебное заведение: ГБОУ школа № 630
Населённый пункт: город Санкт-Петербург
Наименование материала: методическая разработка
Тема: My Happy Family
Раздел: начальное образование





Назад




Автор:

Петровых Любовь Викторовна

Место работы:

ГБОУ СОШ№630

Должность:

учитель английского языка

Аннотация

Урок английского языка по теме: “ My Family” разработан с учетом того, что лексические

единицу по теме «Семья» уже знакомы. Данный урок является завершающим: учащиеся

демонстрируют владение ЛЕ по теме, умение высказываться на поставленный вопрос,

активизируют логическое и критическое мышление.

Topic: “My

Happy Family”

Grammar: have got~has got. What is it? It is a...Множественное число существительных.

Цель: Развитие навыков употребления лексических единиц по теме «моя семья» в устной

речи; выработка ЗУНов в области устной и письменной речи по теме.

Задачи урока:

Образовательные:

– формирование лексических умений и навыков в устной речи (умение рассказывать о

своей семье, используя глагол have/ has (got);

– формирование грамматических навыков на материале грамматической структуры I have

(got) a … He has (got) a …;образование множественного числа существительных.

– отработка произносительных навыков.

Развивающие:

– продолжать развивать умение общаться на иностранном языке;

– строить высказывания по образцу и самостоятельно.

Воспитывающие:

– прививать любовь и интерес к иностранному языку;

– воспитывать умение работать в парах, группах, самостоятельно.

- воспитывать любовь, уважение к родным и близким.

Технологии: игровая, ИК Т, метод проектов, здоровьесберегающая.

Оборудование: ноутбук, проектор, мультимедийная установка, раздаточный материал, CD

диск, карточки, наглядность.

Учебник: «Spotlight», 2-год обучения.

Ход урока.

1)

а) Приветствие:

Good morning, children! I’m glad to see you! How are you? How is your mood?

(дети поднимают карточки ). (1-2 мин.)

So, it’s very good! Today at the lesson we are going to revise all we know about

the family. We’ll use the words and phrases, questions and answers, conversations

and reports about the family. We’ll also read and listen to the texts about the

family, guess the crossword and play.

And we are ready to start our lesson. (1мин.)

b) Речевая зарядка:

At first, let’s remember our vocabulary and grammar structure I have got.

Please prepare your cards.

What is the date today? What is the day of week today?

Have you got a family? How many brothers or sisters have you got?

Have you got any pets? What are they? Have you got a granny? What’s her name?

How old is she? Etc. (5мин.)

в) Фонетическая зарядка:

And now we are going to revise English sounds. What are these sounds like? [

],

[o – o:] Vowels. And these? [

], [z- s] Consonants. Please underline sound ....

Look at the blackboard and try to read the sentences!

Mr. Smith has got a son.

Mrs.Abb has got a daughter.

Father, mother, sister, brother

Hand in hand with one another.

Open your copy-books and write the date, then copy the poem. We

are going to learn it by heart. (4-5min.)

г) Проверка домашнего задания.

And now, the time has come to check your homework.

Who’d like to present a project about your family tree.

(presentations, reports) (5-7 min.)

They get marks!!!!

Д) Физкультминутка.

Are you tired? What do you think about a pause? Let’s have a rest.

Песня Baby Shark/ (2min.)

Е) Новый материал (Образование множественного числа существительных)

Открываем учебник и закрепляем материал.Выполняем в тетрадях упр.1,2 стр.32.

Е) Игра-презентация.

So, you’ve worked hard today. Let’s play a little. (Presentations!!!) (7-8 min)

What does your mother or father like to eat?

What is it? Of course it is

a banana [bə'n

ɑ:

nə]

a kiwi ['ki:wi:]

grapes [gre

ɪ

ps],

chocolate ['

ʧɔ

klət],

an orange ['

ɔ

r

ɪ

n

ʤ

].

Now lets play. A pupil close his eyes and I give him a piece of something. Ask him or

her a questions: What is it? He/she try to guess and answer: It is a... (5 мин.)

What is it? It is a...

Homework: Learn by heart all new words and phrases. Dictation.

Итоги: Today at the lesson we’ve repeated all we know about the family. That were

the words and phrases, questions and answers, conversations and reports about the

family. I hope you liked the lesson.

Рефлексия: So how did you like this lesson! O’K, thank you for your hard work. The

lesson is over. Good bye!!!

1. boy

mother

aunt

son

brother

girlfriend

grandfather

2. I have a large family. My grandmother lives with my mother and father and her name’s Ellen.

Then I have a brother. His name’s Richard. He lives in Oxford. My sister’s name is Camilla. She

lives in London. My aunt is called Bess and my uncle is called Tony. My mother’s name is Mary

and my father’s name is Mike. My mother is very kind and clever woman. She is forty-two. My

father is a doctor. He is forty-five. He likes to play football. I love my family very much.

3.

1.

Doreen is Richard’s sister.

2.Richard is Camilla’s…….

3.Camilla is Mike’s ………

4.Mike is Mary’s ………

5.Mary is Doreen’s ……

4. Elllen mother

Richard sister

Camilla father

Tony grandmother

Mary brother

Mike aunt

Bess uncle



В раздел образования




Яндекс.Метрика